kristinopreis.reismee.nl

Na lange tijd, tijd voor een (bijna) update

hi,

nou zoals jullie wel zullen weten ben ik in de outback geweest zonder bereik en dus ook zonder blog update. maar nu weer terug in de bewoonde wereld (melbourne) dus is het wel weer eens tijd voor een update.

mijn laatste blog ging over de periode tot aan airlie beach. pfoe dat lijkt alweer een eeuwigheid geleden!

airlie was top! super klein. 1 straat met een bonte verzameling van hostels, touroperators en cafe's.
en een public lagoon aka gratis zwembad naast het strand omdat zwemmen in zee niet echt veilig s ivm de kwallen.
airlie was vooral lekker luieren en leuke mensen ontmoeten.
maar naast het relaxen was er ook spanning en sensatie! wat niemand wist is dat ik allang had bedacht in airlie beach te gaan skydiven! vanwege het prachtige uitzicht over de whitsunday eilande, de prachtige kleuren blauw van de oceaan en de heuvels van queensland. jeetje wat was ik zenuwachtig voor het boeken maar nadat het geboekt was viel het wel mee en mijn leuke, knappe, australische instructeur stelde me erg op mn gemak.
woohoo!!!! wat was dat een geweldige ervaring!!! maar dat zullen jullie inmiddels allemaal al wel gehoord hebben hahaha :)
daarna de whitsunday zeiltocht. zo mooi!!! en een introductie dive gedaan. vond ik wel heel spannend omdat je toch niet zo makkelijk naar boven kan ivm de druk etc. maar het viel me erg mee. maar 4 meter diep en niet veel meer gezien dan met snorkelen maar een leuke ervaring.
en de laatste dag als toetje 2 schildpadden gezien met snorkelen!!! hele mooie grootte. en prachtig hoe ze zo door het water zweven! echt genieten!

na airlie beach was het tijd om naar magnatic island te gaan om oud en nieuw te vieren met een full moon party. nou dat was echt goed het nieuwe jaar ingaan! wat een feestje met 2 super gezellige meiden! lekker gedanst tot in de hele vroege uurtjes en toen tijdens de zonsopkomst aan het strand een schildpad voorbij zien zwemmen. het jaar kan niet beter beginnen! miste alleen het vuurwerk. maar ach wij nederlanders moeten toch altijd wat te klagen hebben ;)
had zelf wel sterretjes mee. dus toch een heel klein beetje vuurwerk.
de dagen erna gerelaxt aan het zwembad (ondanks de regen).

vervolgens stond cairns op het programma. vanaf hier nog een keer een intro dive gedaan op het great barrier reef en grsnorkeld. super mooi! helaas gren schildpadden of (reef)haaien gezien maar hoogtepunt waren de superleuke nemo visjes in hun anemanemonie ;)
dit keer 7 meter diep en 40 minuten. ging helemaal prima en mn instructor liet me heel veel zien en aanraken zoals een mega grote schelp die dicht klapt als je hem aanraakt of een zeekomkommer op mn hoofd legt als een rare pruik. lol.
erg geslaagd dus!
helaas was ik in het regenachtige magnatic island verbrand en bleek dat de huid eronder nog veel erger verbrand was (2e graads verbranding) dus het zoute water in was even tanden op elkaar maar schijnt wel heel goed voor je huid te zijn. gelukkig na een aantal dagen veel aloe vera smeren vrij netjes genezen. Zo zie je maar weer... Alles in australie is gevaarlijk.

Vanaf cairns ook een tour naar de artheton tableslands gedaan en mooie plekken bezocht met als hoogtepunt het spotten van een platypus!!! (vogelbekdier) woohoo blij! Zo'n leuk beestje :)
De tweede dag maar eens sportief wezen doen en mountainbiken en kanoeen. Erg mooi in die omgeving, veel regenwoud!

Van cairns naar het schattige maar dure port douglas gereist en daar een tour gedaan naar daintree rainforest en cape tribulation. Allemaal weer allemachtig prachtig! I love rainforest!

En van daar via cairns naar dawin gevlogen om daar aan mijn roadtrip door de outback te beginnen met carole, mark en nicolas. Maar daar later meer over. Want ik ga nu de pinguins op phillip island bekijken!

Bye!

Reacties

Reacties

Lucia

Volgens mij is alles daar allemachtig prachtig, lucky you. Geniet er met volle teugen van !

Ria

Nou, je hebt het maar druk met alles. Maar zo te lezen geniet je er erg van. Dan is het hier maar saai. Bij ons staat binnenkort maar weer eens de vlindertuin op het programma, wij moeten toch ook wat. Ha ha. Ciao

kristin

Ja heeeel lucky alles is mooi!!!
Nou van al dat reizen leer je ook wel het "saaie" leven van thuis te waarderen hoor! Gewoon eens een dagje op de bank hangen en weer eens naar de vlindertuin. Helemaal niks mis mee!
Maar geniet met volle teugen van alle geweldige avonturen zolang het duurt!
Bye!

Ulfred

"Nou van al dat reizen leer je ook wel het "saaie" leven van thuis te waarderen hoor!
Gewoon eens een dagje op de bank hangen, helemaal niks mis mee!"

Ik heb deze tekst even "gepikt", dus nu weet ik wat me te wachten staat als je weer deze kant op komt! (-;

Geniet de komende maanden eerst nog maar van New Zeeland, voordat je het weet lig je op de bank.

Kus papa.

kristin

Hahaha ja precies. Bereid je maar vast voor! ;)
Misschien pik ik zelfs wel je stoel in! ;p
Ja zeker eerst nog even lekker reizen en genieten en werken!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!