kristinopreis.reismee.nl

Arrived in Airlie Beach

Hi allemaal,

tijd voor een update! want er is een hoop gebeurd en nu al een mega lap tekst.

net aangekomen in het paradijs airlie beach. lekker ruime kamer voor 4 personen. net pas mogen inchecken dus even een rondje airlie gedaan. erg toeristisch maar wel schattig. zwemmen in zee kan niet ivm haaien kwallen en krokodillen dus is hier net naast de zee een mooi lagoon. met gras erom heen. en er is een 2e hands boek winkel om te kopen en te ruilen dus ik kan heerlijk met een boekje aan het lagoon liggen en aan mn tan werken en s avonds eindelijk eens een lekker cocktailtje drinken. al met al prima vertoeven hier... oja en boodshappen gedaan en ik eet vanavond en morgen: wraps met kruidenkaas en gerookte zalm/soft cheese! finaly!!!! traktatie voor mezelf en niet eens zo heel duur in verhouding tot junkfood.

in beerwah weer erg genoten. zeker na het eenzame outback avontuur bij adelaide. wat overiens wel heel tof was!
maar terug naar het begin adelaide is prachtig en kangaroo island echt top! kangaroos en wallabies, koalas en een echidna gezien en nog wat reptielen.
prachtige rotsformaties en uitzichten en niet te vergeten de zeeleeuwen en nieuw zeelandsr zeehonden! allemaal in het wild...
super trip!

maar daar begon het pas.
door naar mn weekje currumbin voor vrijwilligers werk bij het animal sanctuary.
loved it! iedereen was super aardig en mocht heel veel doen... slangen voeren, vogels voeren, roofvogel loslaten uit zijn kooi tijdens de vogel show, meekijken met de binnengebrachte dieren in het animal hospital en mn favoriet: amanda (bij haar thuis verblij ik en zij is koala verzorgster. super tof wijf! surfen, salsa dansen, koalas verzorgen... ze doet het allemaal!) helpen met een baby koala zit training geven... de kleine wolverine! wat een cutiepie!
en de laatste avond was super speciaal. dream night at the zoo. dit is schijnbaar ooit begonnen in rotterdam zoo en word steeds populairder. dierentuinen ed openen hun deuren voor chronisch zieke en invalide kinderen en hun gezin. alle werknemers doneren hun eigen vrije tijd en zoveel mogelijk dieren en gekkigheid word uit de kast gehaald. ook krijgen de crocs een extra feed ronde en de mega grote boss (saltie) deed zijn best door 3 keer te springen en te missen en vervolgens de kant op de sjeezen... spectakel!
ik mocht als ik wilde een pak aan en zoals jullie mij kennen heb ik daar geen bezwaar tegen. in een kangaroo pak en met wat zwarte schmink op mn gezicht (oefening baart kunst dankzij mijn lava lamos ervaring) was ik om 3 uur lang rond te hupsen... de kinderen vonden het prachtig en zelfs van de werknemers kreeg ik vele complimenten. het meest waren ze verbaasd over mijn doorzettingsvermogen om met iets van 25 graden en klam weer 3 uur non stop in het pak rond te hupsen... maar ja. wat is 3 uur "lijden" voor mij in vergelijking met het leven dat deze families lijden... ja met lange ij want dat is geen gewoon leven... dus als ik kinderen blij kan maken met hoogste spring wedstrijd en de zachtheid van mijn staart in het handje van een blind en zwaar invalide meisje die vervolgens een prachtige glimlach tevoorschijn tovert hoor je mij echt niet klagen over hitte, hoofdpijn en doorweekt tot op mn ondergoed. hup glas water erin en thuis onder de douche. voor mij is het dan voorbij (afgezien van de 3 dagen mega spierpijn in mn kuiten)... voor hen daarintegen niet. dus het was een eer om als kangaroo deze avond rond te mogen hupsen en een onvergetelijke ervaring...
(oh god zitten jullie nou ook al bijna te snikken?!)

vervolgens was het tijd om afscheid te nemen van de beestjes en amanda en cait en tijd om eens wat te surfen en waar beter dan surfers paradise?! dus daar had ik 3 surflessen.
ik zal niet liegen en doen of ik een awesome surfchick ben want dat ben ik dus nou eenmaal niet.
het is (als beginner) vooral hard werken, veel zout water uitproesten, het strand op worden gesleurt en geschaafde knieeen krijgen van het board.
de eerste dag was ik enigsinds brakkig van een super leuke kroeg avond waarbij ik fijn had gedanst en wat had gedronken. maar zodra ik mn lycra top aanhad was ik helemaal ready... het ging niet eens zo slecht en ik stond wel een paar keer (halfbakken) overeind... dat woog wel enigsinds op tegen het oneindige vallen en weer opstaan en tegen hoge golven in proberen te zwemmen/springen. helaas had ik wat zeewater binnen gekregen en de alcohol en zeezout mixten niet zo lekker. maar na een dagje goed beroerd toch met frisse moed mn 2e les in de volgende dag. nou wat een dag. hele zee vooraan was wit van kolkend en golvend zee water. de vrij hoge golven kwamen van allr kanten en na 2 uur was het resultaat 2 x iets gedaan wat je voor staan zou kunnen aanzien...
ik was er best wel klaar mee maar opgeven is niet zo mijn ding dus de volgende dag weer trouw naar mn 3e les. vandaag hoge golven maar met wat tijd ertussen. dus uitpeddelen, omdraaien (niet zown succes), peddelen, kijken, versnellen en hop! en dan versnellen en vertragen en sturen.
aan het eind van de les kon ik redelijk goed staan zo nu en dan en zelfs sturen lukt me wel. woop woop! dus tch een goede afloop maar mijn hobby word het zeker niet!

door naar fraser island. wauw.
prachtig! 3 dragen genieten. kon goed overweg met wat groepsgenoten en een van hen was jarig dus lekker dansen en aan de cocktails. de eerste dag echt super zonnig en vooral lake mckenzie was paradijs op aarde. en verder een jungle wandeltocht gemaakt.
de tweede dag was het weer wat minder maar dat mocht de pret niet drukken. het zwemmen was wel wat minder . meer pootje baden maar uitzicht alsnog super: eli creek, ss maheno shipwreck, champagne rock pools en indian head vanaf waar ik zee turtles heb gezien en mantrays! wauw! kan niet wachten om te gaan snorkelen!
de 3e dag naar lake wabby en van een hoge duin de zee ingerold en visjes doodde huid laten eten. alleen uit het water wat minder want dan kwam je in een zandstorm en zat je onder het schurende zand. maar toch was het een topdag.
reisleider/driver was top, eten echt super en gezond en accomodatie prima. zeer geslaagde tour dus!!!

en daarna en weekje terug in beerwah... tja wat kan ik zeggen. het voelde als thuis en vakantie tegelijker tijd. ondanks dat ik moest "werken" lekker mn genieten van de diertjes en de mensen en het was gewoon heerlijk ontspannend! veel trailrides gedaan en lekker in de bak mn galop geoefend... dus top!

en dan nu in het paradijsje airlie beach... genieten dit. tijd om aan mn tan te werken en uit te rusten voordat de trips en travels me weer verder brengen.
zondag 3 dagen zeilen op de whitsunday eilanden met dr samurai met snorkelen en een gratis intoductie duik... woehoe heel benieuwd!!!!!

na mn zeiltocht kan ik helaas niet in airlie blijven alles is volgeboekt maar als je dan eens oud en nieuw viert in het buitenland dan ook maar meteen goed dus ik ga naar een behoorlijk prijzig hostel en nieuw jaarsparty op magnetic island van x base hostel.
een fluor full moon party met toffe djs en voetjes in het zand.
veel over full moon parties gehoord en laat er nou net een met new jaar zijn in de buurt... dus ipv 2x duur ticket nu in 1 klap :)
moet het nog wel even boeken...
maar er is beschikbaarheid dus moet goed komen!

nou ik heb 7 dagen wifi gekocht dus email, skypen, het kan allemaal!

nou tijd voor de lagoon! ciao!!!

Reacties

Reacties

Lucia

Wat een avonturen, ik beleef ze allemaal mee met een big smile, en inderdaad met een weggepinkt traantje.enne....wat een fantastische vooruitzichten. Wij wensen je alvast een sprankelende kerst bij de lagoon met een coctail

Yvonne

Stikjaloers!!!!

Ria

Wat een leuk verslag! Fijn dat je het zo naarje zin hebt.

kristin

bedankt allemaal! ja absoluut niks te klagen! heb de tijd van mn leven :)

kristin

en super leuk dat jullie allemaal mn blog lezen en mn avonturen volgen! :)

Ulfred

Hé ozzie,

Top wat je allemaal beleeft, je moet er een "paar" kilometer voor af leggen, maar dan heb je ook wat.
Die zeilreis lijkt mij ook helemaal te gek en dan moet Nieuw-Zeeland nog komen.
De tijd gaat wel heel snel op deze manier, nog een spannend en avontuurlijk halfjaar te gaan!
Geniet maar met volle teugen, we volgen je verhalen en zien de foto's tegemoet!!
Hele fijne feestdagen en een goed reisjaar gewenst.

Een hele dikke kus!

Papa.

kristin

dank je wel papa!
jullie ook hele fijne kerstdagen en een geweldig nieuw jaar!!!
ja ik vermaak me super goed. zoveel tofs te zien en te doen en de tijd vliegt voorbij!
en ool heel veel zin in nieuw zeeland!
mijn kerst is in elk geval geslaagd met mn skydive! :D
en zondag inderdaad lekker zeilen, snorkelen en wellicht een duik.
dikke kus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!