kristinopreis.reismee.nl

Omg!!!! Super mooi hier en die dieren.... Soooooo cute!!!!

Vrijwilliger Bij Belinda op de manege/ Sunshine Coast Party Pony's in Beerwah

MIjn eestte werkdag

Big pinneappel gezien in nambour daar gingen we naar een school. Property is heel mooi. Omgeving ook: bergen en glooiende weilanden en stukjes regenwoud. Meeste paarden zijn kleine ponys. Verder baby geitjes (3 weken), lammetjes ook zwart witte zo lief, 3 biggetjes, hanen en kippen en 2 super schattige kalfjes. Meeste fokken ze zelf dus ook wat volwassen schapen en koeien en als de kleintjes te groot worden, worden ze opgegeten (behalve de geiten). Morgen gaat belinda schapen knippen/scheren en zei dat ik graag help. Ze kan wel wat hulp gebruiken zegt ze want ze doet ook maar wat...
Vandaag met wat van de dieren (geen pony) naar een school geweest. Hekken opgezet en vervolgens poep scheppen, toezicht houden dat ze lief doen met de dieren en niet de cavias of kippen fijn knijpen als ze die oppakken. En hek open en dichtdoen was mijn taak. Niet teveel kinderen erin en als ze eruit gaan van die droog zeep op hun handen doen en zorgen dat de dieren niet ontsnappen als de kinderen erin of eruit gaan... We hebben vandaag al wat kippen en een geit achtervolgt.
Was wel leuk maar wel vermoeiend. Belinda zegt dat die scholen het ergst zijn omdat er zoveel kinderen zijn en weinig toezicht vanuit school. Het is bijna vakantie dus hebben ze een dag met springkussens, schminken etc. En dus de farm diertjes. Ze vonden t wel super leuk.
Is nu een duits meisje maar die gaat donderdag weg. En hopelijk komt er snel een of twee nieuwe backpackers bij. Volgende week vrijdag gaan Belinda en Phil met hele fam naar nieuw zeeland waar ze vandaan komen oorspronkelijk. Dus dan moet ik alles weten en ook naar 2 evenemten met de dieren maar moet goedkomen.
In principe doe je s ochtends de paarden voeren en alle geitjes en lammetjes fles geven, 3 stallen uitmesten en wat paarden borstelen en dan halverwege de middag weer de diertjes en paarden voeren. En in t weekend en soms doordeweeks met de diertjes evenementen doen. Morgen met phil naar bejaarden tehuis en dan moet je de diertjes echt naar de mensen toebrengen om ze te laten aaien. Ben benieuwd. De diertjes met de fles voeden is heel cute.
Paardrijden zit er denk ik niet veel in. Belinda zegt dat ze zelden tijd heeft om te rijden maar hopelijk als er meer backpackers zijn maja als ze 10 dagen in nz zijn kan het sowieso niet.
Maar wel lekker relaxt met smiddags paar uurtjes vrij en mooi uitzicht :) weet niet of ik 2,5 maanden blijf maar sowieso wel een maand. Mensen zijn heel aardig. 3 honden en een kat in huis en schijnbaar slaapt een van de honden en de kat graag in bed bij mensen haha.
Anyway vermaak me hier wel even met al die cuties en hopelijk een backpacker voordat ze naar nz gaan en ik alleen ben. Komt als t goed ia een jongen van UK en sowieso een duits meisje 2 dagen voordat ze naar nz gaan :)

ik mag rijden morgen, mee doen in een les zodat ze kan zien welke paarden ik mag rijden. En als zij weg zijn mag ik met een paard en die meiden die hier paarden komen trainen de trailpaden op in de heuvels hier. Ook mag ik een pony rijden die nog "zacht in de mond" gemaakt moet worden. Soort van wennen aan het bit voordat kinderen erop rijden en aan de teugels trekken. En daarnaast zogenaamd grondwerk. Aantal ponys die bangig zijn uit de wei halen en borstelen of wassen en weer terug doen etc.
Dus vooral als ze weg zijn lekker veel beneden in de bak rijden en oefenen dan is er toch tijd genoeg. En hopelijk is t nieuwe meisje leuk en komen er meer backpackers.
Ach vermaak me hier wel een maandje. En misschien een baan aan de kust als dat goed verdiend. Of hotel oid.

Daarnaast heb ik eindelijk besloten mn resevering voor Sydney te cancelen voor oud en nieuw. Sydney is niet echt leuk dus om daaar nou 10 dagen te zitten voor vuurwerk en hoorde hier dat de meeste t tegen vonden vallen omdat t te ver weg was. Of je moet meer dan een hele dag van te voren een plekje hebben
en Sydney is super duur. Wilde alleen naar de blue mountains maja wat ga je de andere dagen doen. Beetje zonde. Dus plan is om na currumbin langs de kust omhoog te reizen (tussen daar en sydney is toch niks bijzonders). Dan kan ik half dec vanaf rockhampton naar emerald en ian helpen musteren en branden. Hij zei dat ik van harte welkom ben en kan ik paardrijden en musteren voor paar dagen en dan ligt het bijna op de route (en scheelt hostel kosten voor paar nachten) en dan door naar cairns en daar in de buurt oud en nieuw vieren en dan verzet ik mn resa van vliegtuig van sydney naar cairns. Mocht 3x wijzigen en heb daar ook voor betaald dus waarom niet... :)
Maar zal eerst mn ticket laten omboeken voordat ik mn resa in sydney cancel.
Maar lijkt me een beter plan dan 10 dagen sydney voor beetje vuurwerk... T is wel tof maar dat nou ook weer niet waard denk ik.

Kristin

Reacties

Reacties

kristin

Gister een "schaap" geschoren en geknipt. Officieel een geit meer met wol als een schaap. En les meegereden. Hoppa liet ze me meteen springparcour doen met een van haar hogere klassen en op een vrij jong paard met af en toe kuren. Maar ging allemaal goed en na de les zei ze dat t heel goed ging en leek enigsinds verbaasd... Dus waarom ze me dan dat liet doen als ze dacht dat ik t niet kon... Haha maar goed was erg leuk. Parcour met iets van 8 sprongen en een combisprong (2 na elkaar) uiteraard niet alles gesprongen. Soms stapt je paard als hij niet wil. Maar gaat erom dat je hem erover heen krijgt en niet eromheen laat gaan. Verder is t meer in draf erover heen. Paar echte sprongen ertussen :) Maar dat had iedereen. Ze zegt dat ze me wel priveles wil geven om mn galop te oefenen dus dat is wel fijn :)

Lucia

Super, dat je daar jezelf kan verbeteren met paardrijden. Gaat t daar helemaal goedkomen. .:-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!