kristinopreis.reismee.nl

Jillaroo in Coonalpyn

hi allemaal,

nieuwe baan dus tijd voor een nieuw blog :)

helaas was het tijd om een betaalde baan te zoeken en alle lieve mensen en prachtige dieren van beerwah achter te laten.

iets verder uit de richting dan gepland maar doordat er momenteel weinig farm jobs online zijn en ik dat toch wel verkies boven cafe baan oid een goed betaalde baan (voor een backpacker) vlakbij adelaide gevonden.

dus 22 oktober van brisbane naar adelaide gevlogen waar ik werd opgehaald door charles (mijn baas) en sarah (uk backpacker).
allebei erg aardig. goede klik met sarah. charles is een beetje raar. alles moet exact op zijn manier en huis is brandschoon, maar ach hij betaald goed dus prima.

Het werk is een lachertje. super simpel dus genoeg tijd om van de omgeving te genieten. oneindig veel heuvels en koeien. het is nog een hele opgave om niet te verdwalen in een wei (Zeker met mijn gevoel voor richting) en dan zijn er dus een stuk of 35 a 40 weides.
hoofdtaken zijn voeren en vee verplaatsen.
voeren gaat als volgt: je laad een mega baal hooi achterop de ute rijd naar de wei (soms duurt dat alleen al 20 min.) dan zoek je in de wei een vlak stuk zonder bomen etc. je zet de gearstick van de auto in een bepaalde stand zodat de auto vanzelf rijd, klimt uit de rijdende auto op de achterkant en gooi plakken hooi eraf, dan klim je weer terug in de auto en job done.
met vee verplaatsen rij je op een quad en push je de koeien door het hek naar de volgende wei maakt de trough schoon, checkt alle hekken en job done.
dus grootste deel van de dag zit ik in de auto of maak ik hekken open en dicht.
vaak is er niks te doen of wachten we op instructies dus dat is behoorlijk saai. gelukkig is sarah hier nog voor anderhalve week en dan ben ik helaas alleen... boring!
maar ach het is goed geld verdienen en de koeien en kalfjes zijn super leuk net als de 3 honden: beau, jack en jess.
daarnaast een luxe kamer met 2 persoonsbed en eigen badkamer en wc. dus niks te klagen.
zal wel weer even wennen worden na 5 weken eenzaamheid in de middle of nowhere (knowhow) naar de gold coast maar dat zien we dan wel weer.
in elk geval is dit weer een echt farm experience als echt jillaroo! :)

bye!

Yvonne

Hi Kris

Nu in ieder geval inderdaad een echte jillaroo. Met koeien en kalfjes werken zal je in nederland niet snel kunnen.
Dus geniet er maar van. En wie weet zie je nog weer een kalfje geboren worden.

Knuffel yvonne

kristin

ja helemaal waar! geniet er ook zeker van :)
heb een kalfje geboren zien worden op mijn eerste dag hier maar die is helaas overleden. hij zat vast voor de helft en we hebben hem eruit gerokken maar omdat hij te lang vast zat was er geen bloedtoevoer meer naar zn achterlijfje :(
maar bijna elke dag new born kalfjes :)