kristinopreis.reismee.nl

Living the dream

Hoi allemaal


Het is alweer 2 maanden geleden dat ik iets op mn blog heb gepost. Mede omdat mn blog een aantal weken uit de lucht was en daarnaast omdat ik het heel druk heb gehad met werken.

Dus ja ik heb een baan! Inmiddels hier al 2 maanden.
In mijn laatste blog schreef ik dat ik op zoek was naar een baan. Bij veel kreeg ik de reactie dat ik op de shortlist stond door mijn enthousiasme maar het niet was geworden door gebrek aan ervaring. Maar uiteindelijk toch een baan aangeboden gekregen in yuleba, vlakbij Roma QLD.

het betrof een nieuw property met nog geen vee omdat erg geen hekken waren maar dat zou allemaal komen dus ik dacht ik waag toch een poging. Maar toen ik er aankwam bleek dat het nog behoorlijk lang zou duren voordat er ook maar iets van vee kon komen. Alle bomen en bosjes moesten gekapt worden en ik moest vuilnis oprapen.

Ook bleek de vrouw aan de telefoon niet de man zijn vrouw maar exvrouw te zijn die daar niet woonde en de man was achteraf vooral op zoek naar eenleuke vrouwelijke huisgenoot.


Ik wilde daar liever niet blijven en gelukkig kreeg ik toen een email van john dat een ander meisje de baan toch niet wilde en ik aangenomen was voor de drovigjob per quad.
Kevin, de man waar ik verbleef zag mij ook niet zo zitten en hij vond t geen probleem dat ik na 2 dagen vertrok. Hij regelde zelfs een lift voor me van Roma naar Emerald, waa ik door Karen en John opgepikt zou worden.

Samen met Johnen3 andere meiden werken we als drovers. We verplaatsen dagelijks 940 brahman koeien om ze te laten grazenom ein leven te houden, aangezien er op John en Karens property niet genoeg is ivm de al 2 jaar durende droogte.
Elke dag is anders en we weten nooit waar we de volgende dag zijn. Zo zouden we bijvoorbeeldeen keerlangs het irrigation kanaal gaan maar s ochtends hoorde we dat die daggif in het kanaal zou worden gegooid om de algen te doden. Maar aangezien onze koeien soms uit het kanaal drinken (ondanks de drinkbakken die we hebben) konden we daar niet heen. Maar de nightpaddock waar de koeien waren, grensde aan beide kanten aan het kanaal dus hurry hurry, snel alle koeien langs het kanaal pushen naar een andere plek en ze uit het water zien te houden... stress! En zo veranderde een relaxte dag in een dag van chaos en veel lopen met de koeien op zoek naar eten.

Het ijn lange en stressvolle dagen en helaas weinig eten en nog steeds niet genoeg regen. We werken 7 dagen per week o'n 10 tot 12 uur per dag. Elke dag gaat de wekker om 5.50. ja, dat is het leven van een drover.

Maar uiteraard ook een hele hoop mooie momenten die dat allemaal goed maken: leuke mensen ontmoeten, 9 lieve honden, Axel: het kalfje dat geboren werd terwijl ik hier was, sommige koeien bij naam leren kennen en kunnen aaien, koeien en kalfjes van blijdschap rond ien springen, mooie onsondergangen en onsopkomsten, kamperen onder de sterren, films kijken die we maar half ien omdat we te moe ijn om wakker te blijven, etc...

In de tussentijd ook nog 2 weken geholpen op een boerderij hier in de buurt en daar te paard vee mogen drijven, wat een geweldige ervaring!

Al met al in de laatste 2 maanden ontettend veel gedaan en geleerd dat het een ellelang blog ou worden: drafting, mustering te paard, vee branding, tagging,backliner spuiten, drinkbakken verplaatsen en vullen, olie checken, banden plakken, hekken neeretten en weer weghalen, watertanks metselen, loadingramps fixen.

daarnaast heb ik besloten dat het tijd is om verder te gaan en op oek te gaan naar een nieuwe ervaring en uitdaging, het liefst ou ik een baan vinden waar ik ook iets met paarden kan doen. we ullen ien,

vanavond een weekje naa rIan en Terry, de mensen waar ik 2 weken was. lekker relaxen en bijkomen en uitoeken what is next for me.

come what may...

al mijn best doen mijn volgende blog wat sneller te posten!

(oals jullie kunnen merken werkt de laatste letter van het alphabet niet op pc van Dee, dus die mag je elf invullen ;))

veel liefs en groetjes van a droving girl...

Reacties

Reacties

Ria

wat een avonturen allemaal. En ervaring opgedaan. En niet te vergeten alle mooie foto's. Ben benieuwd wat er nu op je pad komt. En inderdaad come what may.... laat het maar gebeuren.

kristin

Dank je wel :)
Ja super mooie ervaringen en avonturen. Kan niet wachten tot het volgende.
Maar nu nog even lekker ontspannen, paardrijden en zoeken naar een baan bij ian en terry :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!