kristinopreis.reismee.nl

Van Sydney via Coonabarabran naar Brisbane

Hi allemaal,

Hier dan mijn eerste blog vanaf down under.
ik ben jullie zeker niet vergeten maar ik ben druk druk druk!!! niet
bepaald vakantie!
dus vandaar dat jullie even in de wacht stonden.

Alweer 2, 5 weken geleden van amsterdam via dubai naar sydney
gevlogen. Na een lange vlucht was mijn pick up niet daar en kon
niemand me helpen. alhoewel genoeg het probeerde, super aardige
mensen!!!
Al met al was het advies gewoon wachten. en ja hoor 2 uur later kwam
er dan iemand om me op te pikken.

T hostel was nogal deprimerend, kamer met 10 en daarvan woonde een
aantal standaard daar en alleen maar feesten en overdag film kijken,
onder mijn bed. dus de hele dag in het donker onmodelijk spullen te
vinden, geen plek voor mn backpack en s avonds drankspellen als je
wilt slapen. maja dat is dus sydney en jonge "backpackers" die op het
geld van hun ouders zuipen en dan boos worden als ze niet meer sturen
(en ja dit heb ik echt gehoord).

anyway het programma van ultimate oz was wel prima. niet heel bijzonder.
city walk gedaan was wel leuk. opera house en de harbour bridge
gezien. En de dag erna een boottocht gemaakt langs beide, ook met
zonsondergang! super mooi! dat maakte veel goed. (ik had echt meer
moeten opschrijven want weet nu al niet meer wat we allemaal gedaan
hebben...)

halverwege de week in elk geval naar port lincoln gegaan, aan t strand.
Hier josie de kangeroo geaaid, deze is tam en woont op het terrein.
ook gesandboard wat wel heel tof was maar wel zwaar om elke keer weer
naar boven te lopen in de duinen. s avonds bij t kampvuur wat
gedronken en de volgende dag met een boot dolfijnen gespot :) ook nog
een berg(je) beklommen en vandaar super mooi uitzicht maar we konden
maar heel kort blijven.

Na 3 dagen weer terug naar t hostel in sydney en nu gelukkig een kamer
voor 6 met nog 2 rustige meisjes uit mijn groep. wat een verademing.
Zaterdag een kroegentocht gedaan wat wel leuk was... langs de scary
canary en de scruffy murphies, de scubabar en de sidebar. Met overal
een gratis drankje. leuke avond maar sydney is misschien toch niet zo
mijn stad.
Mij favoriete hangout spot: tom n toms aka starbucks achtig tentje.
gratis wifi en lekkere thee!

daarna afgereist als enige van mijn groep richting coonabarabran. bij
t picp up point mn medereizigers ontmoet. een nederlands meisje, lian,
een uk meisje, jenny en een zweedse jongen david.
met zn 4en naar de outback ranch course gegaan, welke door neil, een
boerderij eigenaar en 2 zweedse backpackers werd gegeven. en de
eigenaresse jo welke we niet heel veel gezien hebben.

het was een super leuke week. we hebben paardgereden, ag bike gereden,
quad gereden (dit ging me wat minder goed af, maar gelukkig eindigde
ik alleen met een dikke lip (yvonnen bedankt voor je bescherm
engel!!!) kalven gesplitst van hun ouders en gebrandmerkt en gemerkt
met een chip in hun oor (er loopt nu ook een kalf rond met mijn chip
in zn oor... )
woensdag hekken maak dag! hekken gefixt en hele nieuwe hekken
neergezet, super leuk werk. ook grote bomen van de schors ontdaan en
deze als steunbalken gebruikt. hout gechopt voor het haardbvuur voor
neil en op de laatste dag mochten we kiezen paardrijden of quad/bike
riden. uiteraard paard gekozen! gemusterd te paard dus een kudde
koeien gedreven en een bull eruit gehaald om in een andere wei te
zetten. super leuk!!!

helaas viel het aanbod wat beloofd was tegen/. een baan als nanny ipv
een fam job. deze heb ik dus geweigerd. helaas was jo niet erg begaan
met onze wensen en moet ik maar afwachten of ze iets anders vind. Ook
lian kreeg een baan als kok wat niet helemaal de bedoeling was. david
was niet zo goed en wil fruit gaan plukken. jenny gaat wel ergens
werken en 4 paarden verzorgen in de middle of nowhere.

Anyway de beste optie was om naar brisbane te reizen en zelf op zoek
te gaan naar een farm job. dus daar ben ik nu 3 dagen non stop mee
bezig.
brisbane is echt een super leuke stad en bevalt me hier prima. wel
heel duur (overal in australie) en ik hoop snel een baan te vinden
zodat ik de outback in kan en kan doen waarvoor ik ben gekomen.

De outback ranch week was geweldig!!! de properties, de zonsopkomst en
zonsondergang, de dieren, het landschap <3 <3 <3 amazing mate!!!!

anyway mn pc gaat zo uit (half uur beschikbaar) dus moet gaan.

keep you guys posted als ik een baan heb (15 dingen lopen dus iedereen
fingers crossed!!!!!!)

Liefs, kristin

Reacties

Reacties

Lucia

Wat leuk, die foto bovenaan je blog ! ! !

kristin

thanks :) was een beetje gedoe op de tablet maar gelukt! :)

kristin

alleen de locatie van het verhaal op de kaart klopt niet. maar goed, geeft niet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!